Autorregulació

Autorregulació

Definició

 L’autorregulació és la capacitat per a dirigir la conducta pròpia.

No és una capacitat mental com la intel·ligència, sino un procés psicològic autofirigit a través del qual els aprenents transformen les seues capacitats mentals en habilitat acadèmiques.

L’objectiu és que els alumnes aprenguen a ser els seus propis mestres, es tracta de passar de l’ensenyament a la pràctica autorreflexiva.

L’aprenentatge autorregulat és una fusió de skill i will, de destresa i de voluntat. L’aprendent estratègic és aquell que ha après a planificar, controlar i avaluar els seus procesos cognitius, motivacionals/afectius, comportamentals i contextuals. Sap com aprén, està automotivat, coneix les seues possibilitats i limitacions, i en funció d’aquest coneixement, controla i regula els seus processos d’aprenentatge per a adequar-los als objectius de les tasques i al context, optimitzar el seu rendiment i millorar le seues habilitats mitjançant la pràctica.

Fermín Torrano Montalvo
María Carmen González Torres
Universistat de Navarra

Estratègia

L’estudiant selecciona el seu propi camí per a acomplir amb l’objectiu acadèmic. Ha d’ésser estratègic, per fer-ho cal:

  • Identificar la seua motivació
  • Planificar l’ús del temps
  • Automotivar-se
  • Autoavaluar-se
  • Desenvolupar la voluntat
  • Autoestimular-se
  • Organitzar el seu ambient físic i escolar
  • Cal relacionar-se amb persones que puguen ajudar (companys, guies, professors)
 Quan l’autorregulació es realitza de forma conscientment, afavoreix l’alcanç exitós de la meta.

Els factors dels quals s’ocupa són:

  • La motivació
  • El mètode
  • El temps
  • La conducta
  • El medi físic
  • El medi social
 L’autorregulació és controlar la teua acció, en això intervé: la cognició, la metacognició, la motivació, la conducta i el context.

Procés

Un estudiant por ta terme un procés d’autorregulació quan:

  • Formula o asumeix metes concretes, pròximes i realistes.
  • Observa el seu acompliment.
  • Realitza un procés d’avaluació amb criteris cuidadosos.
  • Ajusta la seua actuació ponderant les demandes de la meta y la seua actuació real.

Dimensions

  • Autorregulació de la conducta: control actiu dels recursos que es tenen a disposició (temps, ambient, lloc).
  • Autorregulació de la motivació: controlar les emocions i afectes de manera que milloren el seua aprenentatge.
  • Autorregulació de la cognició: control de diverses estrategies cognitives que permetan millorar l’aprenentatge i el rendiment.

Fases

  • Planificació: establiment d’objectius
  • Realització: medis per a aconseguir la meta (hatbilitats, destreces e informació)
  • Autorreflexió: autoevaluació i reacions de satisfacció, adaptatives i defensives

Orientacions

  • És una activitat mental que permet crear un sistema personal d’aprenentatge
  • Cal conèixer els nostres talents i fortaleses i el que ens dificulta alcançar-ho
  • Una avaluació regular proporciona resultats més firmes

Font: Wikipedia

Per saber-ne més

#01 – El aprendizaje autorregulado: presente y futuro de la investigación

#02 – El aprendizaje autoregulado: Universidad de Colima

#03 – El aprendizaje autorregulado, creencias de autoeficacia y desempeño en la segunda infancia Molt interessant mirar l’annexe d’aquest document, ja que planteja estratègies concretes

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s