La perseverència, clau per arribar a les teues metes

La perseverància

«És l’autocontrol, l’obsesió pels èxits, la capacitat per a mantenir-se enfocat en un objectiu».

Trets que defineixen les persones perseverants:

  • Pràctica incansable: Capacitat d’autocontrol i passió per les metes a llarg termini.
  • Quan es veuen enfrontades a tasques tedioses o grans desafiaments, el seu ritme cardíac disminueix. Això implica que al focalitzar-se en una tasca, són capaços de disminuir els seus nivells d’estrésfluxe sanguini en la mesura en que es dediquen a treballar dur per un objectiu concret.
  • S’ha vist que la perseverància es pot entrenar.

Font: La ciencia identifica los rasgos que forman la perseverancia

Per aproximar-se al concepte, lectura recomanada: La perseverancia como una de las fortalezas del carácter.

 

Grit és viure la vida com si fos
una marató, no un esprint

Grit és la tendència a mantenir l’interès i l’esforç cap als objectius a molt llarg termini.

 

Angela Lee Duckworth

La clau de l’èxit està en desenvolupar la valentia

 

 

Carol S. Dweck

L’esforç és la clau

Resum

# 1: Objectius

* Mentalitat fixa: Mira la intel · ligència a tota costa.
* Mentalitat de creixement: Es centra en el creixement mental.

# 2: Esforç

* Mentalitat fixa: Ha de venir de forma natural.
* Mentalitat de creixement: Treballar dur, l’esforç és clau.

# 3: Els retrocessos

* Mentalitat fixa: Amaga els errors i deficiències.
* Mentalitat de creixement: Capitalitzar els errors i confronta deficiències.

# Després de qualificació de la prova

* Mentalitat fixa: «M’agradaria passar menys temps en aquest tema». «M’agradaria tractar d’enganyar a la prova següent».
* Mentalitat de creixement: «M’agradaria passar més difícicultat en aquesta classe a partir d’ara» . «M’agradaria passar més temps estudiant per als exàmens».

# Una mentalitat fixa no proporciona cap manera per gestionar la dificultat

* Abandonament.
* Esforç defensiu (actuació avorrida, actuar cap a fora, la culpa és dels mestres o del material).

# L’ ensenyament d’una mentalitat de creixement

* Concentrar-se en els estudiants de menor rendiment acadèmic.
* Centrar-se en el rendiment no en la persona.

Carol S. Dweck en el seu llibre Mindset descriu dos tipus de mentalitat:

1

 

Mentalitat fixa

Es caracteritza per creure que es té una quota fixa d’habilitat i talent i, pertant, la persona deu demostrar que ho té. Sols importa un resultat espléndit, i si no s’obté, la persona s’amaga i es frustra. Si es necessita esforç per a aconseguir alguna cosa, es percebeix una símptoma de falta d’intel·ligència i, per tant, s’abandonen les coses que estaria al seu abast sols i hi haguera perseverat.

2

 

Mentalitat de creixement

Tracta amb l’esforç, l’aprenentatge i l’habilitat d’aprendre de les pròpies errades. Es pren consciència de que els talents poden desenvolupar-se i que amb el temps es desenvolupen grans habilitats. La mentalitat de creixement és el camí de l’oportunitat i l’èxit.

Orientacions per a professors:

  • Elogia al xiquet pel que fa, no l’elogies a ell. Els elogis personals sols faran més fràgil la seua confiança i la seua motivació. No transmiteixes un missatge de mentalitat fixa.
  • Els grans mestres creuen en el creixement del talent i de l’intel·lect i es senten fascinats pel procés d’aprenentatge. No exigisques resultats lliures d’errades. Exigix comprimís i esforç personal.

Font: La mesa del cafetito

Webgrafia

2 pensaments sobre “La perseverència, clau per arribar a les teues metes

  1. Compañero, la idea de “mentalidad fija” y “mentalidad de crecimiento, es de Carol Dweck, no de Angela Duckworth, que aunque mencione estos conceptos, su trabajo está centrado en caracterizar y estudiar lo que ella llama “grit”, algo cercano a nuestra “perseverancia”.
    El libro “mindset”, tremendamente recomendable para padres y educadores, es también de Carol Dweck:
    http://www.amazon.es/Mindset-Fulfil-Your-Potential-Fulfill-ebook/dp/B005RZB65Q/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1399077535&sr=8-1&keywords=mindset

    Un cordial saludo.

    • Muchas gracias por la molestia de venir hasta aquí para corregirme.

      Corrijo y sigo profundizando.

      Ahora cobra todo el sentido el concepto de estar abierto al fracaso como mecanismo de aprendizaje.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s