Coneixement del medi: Unitat Didàctica 6

Fes les activitats cliclant la imatge.

Aquestes activitats estan en castellà, però el contingut és el mateix.

Unitat didàctica 6: Conservem la nostra salut

1. Per què ens hem d’alimentar?

a. Necessitem prendre aliments

Necessitem prendre aliments perquè ens proporcionen:

  • Substàncies perquè cresquen els nostres cossos.
  • Energia per a realitzar totes les nostres funcions vitals.
  • Vitamines i minerals, que ens ajuden a mantindre la salut i a defensar-nos de les malalties.

b. Necessitem aigua

  • L’aigua no ens alimenta però la necessitem per viure, forma part de la saliva, de la sang, dels músculs…
  • Perdem aigua continuament, quan suem, quan orinem, etc.

c. Quins tipus d’aliments hi ha?

  • Hi ha aliments constructius, energètics i reguladors.
  • Aliments constructius: substàncies que necessitem per crèixer i per reposar les substàncies que gastem. Per exermple: llegums, carn, peix i llet.
  • Aliments energètics: ens proporcionen energia. Per exermple: Hidrats de carboni (farines, cereals, creïlles) i greixos (oli, mantega, cansalada).
  • Aliments reguladors: ens proporcionen vitamines i minerals perquè el nostre cos funcnione bé i per a previndre malalties. Per exemple: les vitamines.
  • Els aliments ens proporcionen substàncies i energia per a créixer, per a realitzar les funcions vitals i per a mantindre la salut. Poden ser constrictius, energètics o reguladors.

2. Una dieta sana

a. Què hem de menjar?

Una dieata és el conjunt d’aliments i begudes que una persona pren diàriament.

b. Què és una dieta sana?

Una dieta sana és la que conté una quantitat adequada de proteïnes, hidrats de carboni, greixos, vitamines, minerals i aigua.

c. Com es pot seguir una dieta sana?

  • No menges més del que és necessari.
  • Fes exercici físic.
  • Pren desdejunis abundants que et donen energia.
  • No abuses de les carns que tinguen molt de greix.
  • Utilitza els llegums com a font de proteïnes.
  • Evitales llepolies, els dolços industrials i els refrescos ensucrats.
  • Renta’t les mans abans de menjar i utilitza coberts, plant i estris de cuina molt nets per a manipular o depositar els aliments.
  • Pren aliments en bon estat.

3. La cura del teu cos i de la teua ment

a. L’exercici físic.

L’exercici físic enforteix els teus ossos i els teus músculs, i et fa més àgil i flexible.

b. El descans i el son

A la teua edat necessites dormir, al menys, huit o nou hores.

Durant el son, es relaxen els músculs i es regules els bàtecs del cor. El nostre cervell fixa aprenentatges i reforça la memòria.

c. L’oci creatiu i el joc

L’oci és el temps que dediquem al treball o a l’estudi.

d. Tindre amics i ajudar els altres

S’ha comprovat que les persones viuen més satisfetes si tenen amics amb qui parlar, passejar, jugar o compartir aficions.

e. Parlar dels nostres problemes

Totes les persones tenim problemes més o menys importants en diferents etapes de les nostres vides.

Parlar-ne amb algú de confiança dona seguretat i permet conèixer opinions diferents.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s